< Ajankohtaista
04.10.2017

Sipoon kunta mittaa asiakaskokemusta – susihymiöt käyttöön

Sipoon kunta mittaa asiakaskokemusta – susihymiöt käyttöön
Sipoon kunta kokeilee uutta asiakaskokemusmittarimallia. Asiakkaiden tyytyväisyyttä heidän saamaan palveluun mitataan jatkossa päätelaitteiden avulla eri toimipisteissä. Asiakas voi kertoa kokemuksestaan muun muassa painamalla parhaiten kokemustaan kuvaavaa susihymiötä.

Päätelaitteiden kautta asiakas voi myös kertoa tarkemmin, mitkä asiat vaikuttivat hänen kokemukseensa. Päätelaitteita on Kuntalassa, Sosiaali- ja terveysasemilla Nikkilässä ja Söderkullassa, kirjastoissa sekä Söderkullan hammashuollossa ja neuvolassa.

Päätelaitteiden avulla pyritään kysymään asiakkaan juuri äskettäin saamasta palvelusta. Muutoin tai laajemmin kunnan palveluista tai muusta toiminnasta voi antaa palautetta ja jättää kehitysideoita kunnan verkkosivuilla sipoo.fi:ssä. Lisäksi puhelimitse kuntaan yhteydessä olevat asiakkaat saavat tekstiviestillä linkin, jossa voivat kertoa saamastaan palvelusta.

Annetun palautteen perusteella kehitetään kunnan palveluita. Asiakaskokemuksen mittaus alkaa kolmen kuukauden kokeilulla, jonka perusteella asiakaskokemusmittarimallia kehitetään eteenpäin.

–Asiakaskokemusta on mitattu monilla tavoilla aiemminkin, mutta uusi asiakaskokemusmittarimalli yhtenäistää mittaamisen kunnan eri palveluissa. Jatkossa asiakkaan kokemusta mitataan aina samalla skaalalla, kertoo projektin vetäjä Carola Juselius.

Päätelaitteiden hymiöiksi kunta valitsi susihymiöt, sillä susi on osa Sipoota ja sipoolaisuutta. Kunnan maskotti Sibbe-susi on tuttu hahmo monille, ja myös kunnan vaakunassa on susi.

Lisätiedot:
Asiakaskokemusmittausprojektin vetäjä Carola Juselius, puh. 09 2353 6211, carola.juselius@sipoo.fi


Viimeksi muokattu
04.10.2017