Keravan ja Sipoon työllisyysalueelle viisi asiakaspalvelupistettä

Julkisten työvoimapalveluiden järjestämisvastuun siirto valtiolta kunnille lähenee. Vuodenvaihteessa valtion TE-toimistot lakkautetaan ja sekä henkilö- että yritysasiakkaiden työvoimapalveluista tulee osa kuntien lakisääteisiä tehtäviä ja peruspalveluja. Uudistuksen tarkoituksena on tuoda julkiset työvoima- ja yrityspalvelut lähemmäksi asiakkaita, nopeuttaa työllistymistä sekä antaa kunnille lisää työkaluja alueen elinvoiman vahvistamiseksi.

Kerava ja Sipoo muodostavat 1.1.2025 alkaen yhteisen työllisyysalueen, jonka vastuukuntana toimii Kerava. Keravan ja Sipoon asukkaille turvataan työllisyyspalvelut lähipalveluina ja työllisyysalue on kaksikielinen.

Työllisyysalueen palvelupisteet 1.1.2025 alkaen

  • Sampolan palvelukeskus
    Kultasepänkatu 7, 1. kerros, 04250 Kerava
    Neuvonta palvelee ma-pe klo 12.00–16.00
  • Keravan Ohjaamo, Keuda-talo
    Keskikatu 3, katutaso, 04200 Kerava
    Neuvonta palvelee ma-to klo 12.00–16.00
  • Söderkullan palvelupiste
    Amiraalitie 2, 2. kerros, 01150 Söderkulla
    Neuvonta palvelee torstaisin klo 12.00–16.00
  • Sipoon Ohjaamo, Artturi (Nikkilä)
    Pohjoinen koulutie 3 C, 04130 Sipoo
    Neuvonta palvelee tiistaisin klo 13.00–15.00
  • Keuken toimisto (yrittäjät ja työnantajat)
    Puuvalonaukio 2 D, 2. kerros, 04200 Kerava
    Vain ajanvarauksella.

Henkilöasiakkaiden palvelupisteillä voi asioida ajanvarauksella ja ilman ajanvarausta neuvonnan aukioloaikoina. Ohjaamojen toimipisteet on tarkoitettu alle 30-vuotiaille asiakkaille. Yritys- ja työnantajapalvelut ovat saatavilla ajanvarauksella.

Puhelinpalvelut

  • Työnhakijat
    Ma-pe klo 9.00–15.30, puh. 09 2949 2203
  • Työnantajat ja yritykset
    Ma-pe klo 12.00–15.00, puh. 09 2949 2205

Palvelua saa myös sähköpostitse: tyo.keravasipoo@kerava.fi sekä Asiointi-verkkopalvelussa: www.tyomarkkinatori.fi.

Muutos ei vaadi asiakkaalta toimenpiteitä

Työnhakija- tai yritysasiakkaiden ei tarvitse tehdä mitään, vaikka työvoimapalveluiden palveluntarjoaja vaihtuu. Työnhakijoiden työnhaku pysyy voimassa normaalisti muutoksesta huolimatta. Henkilö- ja yritysasiakkaiden sähköisenä asiointipaikkana toimii jatkossakin Työmarkkinatorin Asiointi-verkkopalvelu. Työmarkkinatori on korvannut TE-toimistojen verkkosivut jo aiemmin.

Tammikuun alussa työllisyysalueen palvelupisteissä ja puhelinpalveluissa voi olla normaalia enemmän ruuhkaa. Työnhakijaksi voi ja kannattaa ilmoittautua hyvissä ajoin ennen työsuhteen päättymistä tai lomautuksen alkamista. Paras tapa hoitaa työnhaun asioitaan on jättää yhteydenottopyyntö Työmarkkinatorin Asiointi-verkkopalvelussa.

 

Viimeksi muokattu 14.11.2024