Oma asiointi henkilöasiakkaille
Oma asiointi henkilöasiakkaille on TE-palveluiden verkkoasiointikanava, jossa voit verkkopankkitunnuksilla, mobiilivarmenteella tai sirullisella henkilökortilla tunnistautuneena
- ilmoittautua työttömäksi työnhakijaksi
- aloittaa tai päättää työnhakusi, muuttaa työnhakutietojasi tai vain katsella niitä
- tehdä Työelämätutkan ja arvioida työn tai koulutuksen löytämiseen vaikuttavia tekijöitä
- hyväksyä TE-toimiston kanssa laaditun suunnitelmaluonnoksen, tarkastella suunnitelmassa sovittuja tehtäviä ja kertoa mitä olet tehnyt
- katsella annettuja työvoimapoliittiisia lausuntoja, vastata selvityspyyntöihin ja seurata, miten selvityksesi käsittely etenee
- kertoa, saitko TE-toimiston sinulle tarjoaman työn
- tarkastaa, mihin mennessä sinun on haettava sinulle tarjottuun työvoimakoulutukseen
- etsiä sopivia työvoimakoulutuksia, hakea koulutukseen ja seurata, miten valintaprosessi etenee
- hakea starttirahaa ja seurata, miten hakemuksesi käsittely etenee sekä hakea starttirahan maksatusta
- jättää yhteydenottopyynnön omaan TE-toimistoosi.